Skip to content

Asoka (2001)

10 August 2008

Film oglądał ze mną mój tata, który ma problem z Szarukiem i jago nosem:P Cały czas gadał mi o przekleństwie miecza:P.

Film opowiada historię księcia Asoki (Shahrukh Khan), dziedzica królestwa Magadha.  Za namowa swojej matki opuszcza on dom i wyrusza w podróż. Na swojej drodze spotyka piękną księżniczkę Kaurwaki (Kareena Kapoor), w której zakochuje się bez pamięci. Nie zdradza jej jednak swojego prawdziwego imienia, lecz podaje sie za Padwana-żołnierza. Niestety Kaurwaki wraz ze swoim młodszym bratem Aryą (następca tronu Kalingi) są zmuszeni do ukrywania sie przed ludzmi chcącymi pozbawic ich zycia i królestwa. Kiedy Asoka, po powrocie z krótkiej wizyty u matki, dowiaduje sie o śmierci Kaurwaki i Aryi, zmienia swoje życie…

Film strasznie mi się z “Aleksandrem Wielkim” kojarzy, nie wiem czemu:). Film historyczny, aczkolwiek oparty tez na legendach. Szaruk nieźle zagrał, Kareena dziwnie naturalna:P Warto obejrzeć, ale nie polecam jeśli ktoś wrażliwy: dużo krwi:).

Ocena: 7/10

2 Comments leave one →
  1. andziulka14 permalink
    10 August 2008 15:46

    Siostra, niezłe masz tępo 😛
    Jak znajdę czas postaram się wpisać pod każdą notką ;P Każdy film należy ocenić:P
    u mnie Asoka ma 7,5/10 ze względu na Kareeną którą jeszcze wtedy nie lubiłam, no ale po JBW i 36 China Town, zmieniłam zdanie:)
    Pozdrawiam :*

  2. 10 August 2008 17:38

    Aśoka bardzo mi sie podobał. Nawet sie wzruszyłam na końcu 🙂 A Shahrukh zagrał cudownie.

Leave a Reply

