Skip to content

Saawariya (2007)

22 November 2008

Film mnie nie porwał treścią, i przyznam się, że jak nigdy tego nie robię, to od dwudziestej minuty przewijałam jak najęta:P.

Kurtyzana Gulab (Rani Mukherji) opowiada historię poznanego w lokalnym barze chłopaka. Raj (Ranbir Kapoor) jest początkującym muzykiem o wyjątkowo pogodnym usposobieniu, który pewnej nocy poznaje tajemniczą dziewczynę – Sakinę (Sonam Kapoor). Zaprzyjaźniają się ze sobą, ale po pewnym czasie Raj zakochuje się w dziewczynie. Ta jednak nie odwzajemnia jego uczuć, bo kocha kogoś innego – Imama (Salman Khan) i od roku czeka na jego powrót. Pewnego dnia prosi Raja, aby odszukał go i przekazał mu list od niej, ten jednak nie wierzy, że Imam w ogóle istnieje…

Salmana trawię bardzo wybiórczo. Rani byłą dla mnie jak zwykle cudowna, taka ironiczna i gorzka… Choć czasem jak dla mnie przesadzała, ale wybaczam :). Na miejscu Sonam to bym najpierw nad rolą pomyślała. Grała raz tak, raz tak i nie wiadomo było kogo w końcu. Ranbir… Jego taniec był, lekko mówiąc, gorszący. Jak moje siostra (wybitnie anty-bolly) zobaczyła kawałek tytułowej piosenki z początku, i przyjrzała się chwilę bioderkom debiutanta, to na usta cisnął jej się popularny epitet dot. homoseksualistów :). Zohra była, jak zwykle zresztą, sobą 🙂
Wizualnie się nie przyczepiam, piękne widowisko. Gdyby to one miały decydować o całości, to na 10pkt, u mnie film by dostał 12 :P. OST jest wyciszony, brakuje mi więcej piosenek typu Chabeeli
Ogólnie film nie był zły, odkładam go tylko na półkę z napisem “Wymagany drugi seans”. Aa, zapomniałabym o moim ulubionym momencie, czyli jak Ranbir odwołuje się do twórczości tatuśka, wykrzykując słynne słowa z Karz (były też na początku OSO). To jest piękne! 🙂

Ocena: 5/10

Blee czy jee? Pośrednio

No comments yet

Leave a Reply

